KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi

22.09.2023 - Hastanemiz Çalışanlarına ''İletişim Becerileri'' Konulu Eğitim Verildi.

Hastanemiz Eğitim Yönetimi Kapsamında “İletişim Becerileri;Etkili İletişim, Beden Dili, Stres ve Duygu Yönetimi” konulu eğitim,  KSÜ Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık A.D Öğretim Üyesi Doç. Dr. İsmail YELPAZE tarafından çalışanlarımıza verilmiştir.


ETKİLİ İLETİŞİM

 

1. İnsanların sorunlarının büyük çoğunluğu ilişki sorunudur. İlişki sorunların kökeninde de iletişim sorunları yatar.

2. İletişim karşılıklı olan bir süreçtir. Yani hem anlatmayı hem de anlamayı gerektirir.

3. İletişimde duyguların önemli bir yeri vardır. Duygusal durumunuz o andaki iletişim tarzınızı etkiler. Bu nedenle etkili iletişim duygularınızı yönetmekle başlar.

4. Empati diğerlerini onaylamak değil, onların duygu ve düşüncelerini anlamaktır.

5. İletişim sosyal bir varlık olan insan hayatında önemlidir.

-"Söz ola kestire başı, söz ola kese savaşı..."(alıntı)

-"Yanlış üslup doğru sözün katilidir." (alıntı)

 

Sosyal bir varlık olan insanın hayatı başka insanlarla anlam kazanır. Ancak bu sayede gelişir ve kimlik kazanır. Gelişim ve kimlik kazanım sürecinde de diğer insanlarla etkileşimde bulunur. İnsanlar arası etkileşimi sağlayan en önemli araç ise iletişimdir. İletişim, birçok soruna çözüm olabileceği gibi, birçok sorunun da kaynağı olabilir. İletişim; insanların kendi duygu, düşünce ve bilgilerini aktardıkları bir süreçtir. Her ne kadar iletişim denilince akla sözel iletişim gelse de, sözel olmayan iletişimin de çok önemli bir yeri vardır.

İletişimde ne söylediğiniz önemi %10 iken, nasıl söylediğiniz %30 önemlidir. İletişimde beden dili ise %60 öneme sahiptir. Örneğin öfkeli yüz ifadesi ile başkasını sevdiğinizi söylediğinizde, karşınızdaki kişi sizin öfkenizi dikkate alacaktır.

Genellikle insanlar dört tür iletişim tarzından birini daha fazla kullanırlar. Pasif iletişim tarzını benimseyen kişiler başkalarının her isteğini yapma eğiliminde olur ve kendi isteklerini dile getirmekten kaçınırlar. Agresif iletişim tarzında, başkalarını kontrol etme amacıyla otoriter bir duruş vardır. Pasif-agresif iletişim tarzında, saldırganlık açıktan değil örtüktür. Yani cevap vermeme, istenileni eksik yapma, kişiyi suçlama gibi davranışlar görülür. Bu üç iletişim tarzı da sağlıksızdır. Sağlıklı olan atılgan iletişim tarzıdır. Kendi haklarını koruyan, duygu ve düşüncesini ifade eden, başkalarının haklarına saygı gösteren empatik bir iletişim tarzıdır.

İletişimde empati önemlidir. Empati, başkalarının duygu düşüncelerini anlamak, olaylara onların gözünden bakabilmektir. Bu sayede insanları anlayıp buna uygun tepki vermeyi sağlar. Empati, sempati ile karıştırılmamalıdır, aksi iletişim yine bozulur.

İletişimde ben dili tercih edilmelidir. Ben dili, başkalarının haklarını saygı gösteren ancak kendi duygularını da başkasına hakaret etmeden, aşağılamadan ifade etmektir. Örneğin, "söylediğim şeyi yapmadığın için üzüldüm." Sen Dili ise aşağılayıcı, yargılayıcı öğüt verici bir dildir ki, çatışmaya neden olur. Örneğin, "Sen güvenilmez bir insansın, sen sevilmeye layık değilsin." Sen dili suçlayıcı olduğu için, insanları savunmaya ve hatta saldırmaya teşvik eder. Dolayısıyla işlevsiz, karşılıklı kaybet -kaybet bir iletişimdir.












SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

36109

Öğrenci

104355

Mezun

1282

Akademik Personel

2455

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı