Sağlık hizmetini sunan hekim, eczacı ve hemşirelerin,
hizmeti alan hastaların ve hizmet sunumunda kullanılan sistemleri geliştirenlerin ortak gayesi, en
güvenilir şekilde, kaliteli, hızlı ve kesintisiz bir sağlık hizmetinin sürdürülebilirliğidir.
Hasta haklarının temeli kişinin sağlığının korunması ve gerektiğinde tedavi edilmesi olmakla
birlikte hasta kendisine sunulan sağlık hizmetinin güvenilir, kaliteli ve hızlı bir şekilde sunulmasını
istemektedir.
Sağlık çalışanları ise sağlık hizmeti görevlerini yerine getirirken iş yüklerinin
hafifletilerek memnuniyetlerinin ve performanslarının artırılması ve verdikleri hizmetin kalitesinin
çıktılarının görülmesini talep etmektedirler. Bu talepler ve isteklerin yerine getirilmesi teknolojinin
etkin kullanımı ile doğrudan bağlantılıdır. Bu doğrultuda kamu sağlığının korunması, koruyucu
hekimlik, tıbbi teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi ile sağlık hizmetlerinin plânlanması,
yönetimi ve finansmanı konularında verimi ve işlevselliği arttırmak amacıyla ülkemizde de dünyada
olduğu gibi teknolojinin getirdiği imkanlardan yararlanılmaktadır.
Sağlık sektöründe bilişim temelli uygulamaların yaygınlaşması, elektronik sağlık kaydı bazlı
bilgilerin hastanın tedavi ve bakım sürecinde etkin kullanımı ile sağlık personelinin hata yapma
oranını minimize eden, hasta güvenliğini temel alan, “Dijital Hastane” çalışma prensibini ortaya
çıkarmıştır .Hastanemizde de bu amaçlara yönelik 'Dijital Hastane Projesi ' için personel eğitimlerimize başlanmıştır.
Ayşe MARAŞLIGİL
Kalite Yönetim Direktörü